Rabu, 17 Februari 2010

rencana hati

salam semua..
dah lama terfikir untuk menulis tentang sesuatu yang berkaitan dengan tajuk di atas..berdasarkan ape yang berlaku di persekitaran sejak akhir2 ni..betul2 menduga hati, menguji kesabaran diri dan juga org lain yg terpaksa berhadapan dgn persoalan ini..

bagaimana ia bermula, dan dari mana ia terjadi, segalanya hanya diketahui dgn sekelip mata, begitu sukar utk diterima..apatahlagi pada diri yang sedang menanggung..

hati terasa sangat belas, simpati, ingin berkongsi kesedihan yg dihadapi tapi apala daya diri..hanya segugus doa dapat dikirimkan sebagai tanda turut sama merasai kesedihan itu..dan berharap semoga apa yg direncanakan di hatinya tidak menjadi kenyataan..

apapun doa tanpa henti kupanjatkan ke hadarat Ilahi agar perkara seperti ini cepat hilang dan kembali seperti biasa...

sabarlah diri yang menanggung...kuatkan hatimu..aku tahu saat ini hanya air mata yang setia menemanimu ..jangan menyerah dan bertahanlah hingga suatu saat bila pun kerana masih ramai yang sentiasa ada di belakangmu..menopang kamu sekiranya kamu ingin terjatuh..jangan biarkan diri lemah dan kalah..ini la perjuangan hidup yg perlu kita hadapi dan lalui dengan tabah dan kuat..dugaan ini menandakan kasih sayang dan perhatianNya pada kita agar kita lebih mendekatkan diri padaNya dan mintalah pertolongan dariNya..tanpa henti..

biarkan dia dengan keegoan dan rencana hatinya sendiri..kesilapan yang sengaja dicari, kesusahan yang sengaja ditempah,..hanya untuk keseronokan duniawi dan kepuasan diri..calar hatimu tidak lagi dia peduli....teruskan berdoa dan mengharap agar dia kembali pada dirinya yang dulu...kita sama-sama mendoakan agar dia cepat tersadar dari kekhilafan diri..




Tiada ulasan:

Catat Ulasan