Khamis, 9 Julai 2009

'kau yg bnama seri'

petang tadi...
waktu nk ambil
haziq balik dari kelas kafa..
on je radio
dlm kete tu
memg siaran kgemaran
yg bkumandang..
thr.fm..
tiba2..dj p
utarkan lagu
lama dh tk dgr lagu nii
'kau yg bnama seri'
dulu aku memg suka sgt
dgr lagu ni
irama dn lagunye
mengusik jiwa..
arwah hubby
dulu
tau aku suka sgt lagu ni
dia pon belikn la
kaset lagu nih..
skang bila dgr balik
tk sedar je
manik2 jernih
mengalir ke pipi
inila salah 1 lagu
yg mjad
i kngan kami
dia suka sebab
aku sukakan lagu nih..
arwah memang
seorg yg sgt romantik...
kasih sygnyer tiada
tandingan
sgt bertanggungjawab dn prihatin..
pernah masa hari jadi aku
dia ajak haziq wat surprise
masa tu aku sgt2 sibuk dgn keje
sampai tgh mlm msh ngadap komputer
hampir tlupa detik 12 mlm hari tu
adalah hari ja
di aku
diam2 dia dn haziq nyanyikan
lgu hepi birthday
sambil menuju ke tgkt atas
tmpt aku mgadap kerja
dn tugasan yg bertimbun!!
sgt2 tsentuh waktu tu
aku mati2 ingatkn
dia dh lupa
hari jadi aku
rupanye saje je nk wat surprise..he3
masih ku ingati..
besday aku yg ptama
1 kl dia ro
und
semata2 nk cari
hadiah utk aku
akhirnye jumpe
ape yg dia cari
'wallet TOSCANO' itali,
kad ucapan yg tla
lu cantik
dan sejambak bunga ros hidup
itula hadiah ptama yg aku terima darinya
aku sgt2 mhargainyer..
ada lagiii..

kngn yg ditinggalkn
jam tgn bonia yg
dihadiahkannye
sempena harijdiku
yg k
e 26..
masih elok tersimpan
dlm kotak asalnye
aku takut hil
ang lagi
pnh sekali jam t
u hilg
aku dah hampi
r menangis
sebab terlalu sygkn jam tu
nasib baik dpt jumpa blk
so biarla ia terus tersimpan di situ..
atas almari solekku
tiap kali trpandang
akn sgera teringa
tkn detik2 itu
saat2 meraikn h
ari jadiku
abang...
t/kasih atas segala2nye...
kasih syg,
pngorba
nan
dn cintamu
yg tulus
akn ku sematkn d
hati
tkkn ku lupakn
hingga nafasku yg terakhir...





Tiada ulasan:

Catat Ulasan