Sabtu, 25 Julai 2009

kursus kepimpinan

lamanye tk update blog ni..
bz sesangat lately..
ni pun baru blk dr menghadiri
kursus asas kepimpinan puteri islam tahap 1
yg diadakan di Rumah Lembaga Kebajikan Perempuan Islam Malaysia, Kuantan.
bermula 19 Julai hingga 22 Julai 2009.
byk ilmu berguna, pglmn dn kenangan manis mencuit hati
sewaktu berkursus di sini..
kami di ajar bagaimana utk mengendalikan
PPIM di sekolah
yg paling tdk dpt dilupakan ialah
sewaktu aktiviti kawad kaki asas..
kebanyakan dr kami memg zero tentg ilmu kawad kaki ni
mujur juga aku pernah
diberi pendedahan tentang ilmu kawad ini
semasa kursus KIBA di IKIP Kuantan
tahun1996 selama 3 bulan..
jadi aku rasa gerak langkah aku
tak la janggal sangat..he3 ye ke tu?
bayangkanla bagaimana situasi
guru2 perempuan berkawad
dgn kasut bertumit (hy segelintir)
tentunya sgt melucukan
dn apabila diberi peluang
menjadi komandan
yg memberi arahan salah
pada anak buahnya
dn pelbagai kngn mencuit hati
dpt dikumpul di sini

memg suatu yg mencabar apabila
dlm PPIM ni kami mesti mempraktikkan
kawad kaki asas ini
pd ahli2 PPIM di sekolah
sekurang2nya dgn adanya kursus
seperti ini dpt memberi ilmu
dn mengajar kami
bagaimana cara
untuk melaksanakan PPIM
di sekolah..
bagaimana ye jika guru pemimpin sendiri
tidak mempunyai
pengetahuan asas utk mengendalikan
unit beruniform seperti ini
jadi kami rasa sgt btuah kerana
terpilih mengikuti kursus ini

secara peribadi aku sgt kagum dgn
barisan jurulatih
yg bertungkus lumus
bg memastikan
kejayaan kursus ini

wpun aku sendiri sudah memegang jawatan
ktua guru pemimpin PPIM
selama 2 thn
dn sebelum itu menjd guru pemimpin biasa
selama 3 thn..
selama 5 thn berada dlm unit ini
tk byk yg dpt ku pelajari
jd kursus ini
benar2 memberi manfaat
dn input yg berguna
utk memastikan unit ini
terus cemerlang..

selain itu, tarikh akhir utk menghantar
buku penilaian Puteri Bongsu
tinggal seminggu shj lagi
bertungkus lumusla aku
utk menyiapkan kerja2 akhir
menilai dn mengemaskini buku log
murid yg terpilih
inila cabaran2 yg mesti dilalui
apabila bergelar ketua guru pemimpin:)
tk kisahla janji anak murid aku
dapat sijil puteri bongsu tahun ini
sptmana tahun lepas
fight it!!!:)






Tiada ulasan:

Catat Ulasan