Ahad, 26 Julai 2009

testimoni baru

ada sesuatu yg menarik untuk dikongsikan bersama..
semasa berkursus baru2 ini, sebahagian peserta adalah daripada Lipis, Pahang.
peluang untuk berkongsi sesuatu yg baik ni tk kulepaskn begitu shj..
kebetulan kami berempat duduk bersembang sementara menantikan program ceramah yg seterusnya..

kak bada mengadu selalu sakit tumit dn kaki..aku cakap cubala minum air flask ni, baca selawat dan surah alfatihah sekali..dan aku ceritakan sedikit mengenai brgn ni..sementara aku tunjukkan gelang quantum aku, k bada kata dia juga ada penyakit tiroid, dia pun letakkan gelang aku tu kat leher dia..kejap je dh jadi hangat gelang aku tu..emm aku bgtau kt dia akak memg ada sakit kt situ, he3 mcm doktor pulak..

k zaleha pula mengadu dah 7 bulan tk datang bulan..tkpela minum je la air ni dn cuba gosokkan pada perut..dia pinjam flask aku tu selama 2 jam diletakkan dn digosokkan pd perut selama sesi ceramah berlangsung..walaupun berkursus, kami peserta2 drpd kuantan dibenarkan berulang dr rumah masing2..so termasukla aku sekali, perjalanan ke tempat kursus hy 15 minit dari rumah aku..flask aku pun sama, waktu k zaleha pulangkan terasa panas sgt flask tuu..brg ni memg begitu, kalu org berpenyakit pegang memg akan rasa panas, aku pegang tak ada ape pun, he3.. alhamdulillah sihat lagi kot..

berbalik citer tentg k zaleha tadi..besok paginya, sampai ke tempat kursus, jumpa dia aku terus ty mcm mana ok ke???memg tkejut sgt bila dia kata dah keluar pun..haaa ye ke??aku sendiri pun memg terkejut sgt..wah cepatnye kesan dia!!alhamdulillah sgt2..k zaleha kata dia nk beli barg ni..org lain yg tau pasal ni pun dah mula terbuka minda masing2..betul spt yg aku ceritakan..kwn aku kata kalau tk berlaku mcm ni susah nk percaya dgn hy dgr cerita dari aku sahaja..tkpe.. aku faham..aku dulu pun mcm tu jugak..lmbt baru boleh terima kenyataan,he3..tapi inila satu2nya ciptaan Allah yg betul2 memberi kesan dlm merawat penyakit,apepun semuanya bergantung ats keizinan Allah Taala..Dia yg menyembuhkan, kita hanya berikhtiar..sama jugak dgn mengambil ubat, itu hanya usaha dn ikhtiar kita selebihnya adalah daripada Allah Taala..

seorg lg testimoni ialah k faizah juga dari lipis, aku sendiri rawat dia guna flask aku gosok2 kt belakang badan dia sebab dia mengadu selalu sakit sendi kt belakang, tk pernah hilang..aku gosok dlm masa 20 minit mcm tu, dia kata, ye la rasa dh kurang dn hilang sakit..sekali lg aku terkejut..padahal aku tk pernah lg rawat org, niat memg nk tolong dia je,bila dia kata ok, aku rasa lg bersemangat lps ni nk tlg org dgn cara rawatan yg sgt mudah ni..sebelum ni blm ada confident, tp dh sebab tk ada org lain dh aku nk hrpkn, try je la, bkesan atau tidak, tk kisah asalkan dpt berkongsi pglmn dgn kwn2 di sini..lgpn tk ada org yg tk nk sihat kn..

malam presentasi baru2 ini, ada seorg testimoni menceritakan pglmnnmya sakit saraf doktor dh tetapkn tarikh operation, kebetuln kwnnya baru mengenali dan mengetahui tentg produk ni, so dia kata cubala dulu mana tau, blh baik..dgn hy minum air, mandi dn memakai produk ini, dia kata penyakitnya hilang dn sembuh dgn izin Allah, bila jumpa semula dgn doktor, doktor pun jadi hairan mcm mana blh jadi mcm tu, awk buat mcm mana..dia kata dia berubat dgn minum air putih je..doktor kata ubat ni sebenarnya racun bknnya blh menyembuhkn, bg sakit lg adala..haaaa???sabo je le..doktor sendiri bminat nk tau psl brgn ni, dn bila diceritakan, doktor tu pun beli 1 untuk ayah dn keluarganya..ha...doktor pun pakai...tu lah, tk ada org yg tk nk sihat kan..apepun cara rawatan dgn produk ni sgt mudah iaitu dgn hy minum air putih shj dan gosok2kn di tpt sakit, selebihnya kita berserah pada Allah Taala, di samping blh tlg org, kita jg blh mnjana pendapatan..emm..baru ni income aku sgt lumayan, alhamdulillah bersyukur pd Allah di atas kurniaan rezeki yg melimpah..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan